10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

אנדומטריוזיס ופוריות האישה – שיטות ריפוי של הרפואה הסינית

שיטות ריפוי של הרפואה הסינית

אנדומטריוזיס הוא מצב כרוני בקרב נשים בה מתרחשת גדילה של תאים מחוץ לרחם הדומים לאלה שגדלים ברחם באופן נורמלי. תאים אלה גדלים כמעין רקמות ריריות  המצטברות בעיקר בחלל האגן, בשחלות, על הרצועות המתחברות לרחם ומאחורי הרחם.

הופעת רקמות אלה זו משפיעה בצורה שלילית על היכולת של נשים להיכנס להיריון. לא ידוע בדיוק מהי השכיחות של התופעה אך הערכות מדברות על כמה אחוזים ועד ל-20 אחוז בקרב אוכלוסיית הנשים הבוגרות במערב. מבחינת סימפטומים, אנדומטריוזיס גורמת לכאבי מחזור קשים ולאי פריון.

כמענה לבעיה, הרפואה הסינית מציעה טיפול תומך לרפואה הקונבנציונלית המביא לשיפור ניכר במצבן של חולות כאשר הן מגלות פתיחות ומחויבות לטיפול. במאמר זה נדון בשיטת הריפוי הסינית בבעיית אי פריון ובראשה שימוש בצמח הכמילריום שהינו בעל סגולות המשפרות פריון נשי המשולב בשיטות ריפוי נוספות כדיקור ותזונה נכונה. לאלה מצטרפים במסגרת התהליך הטיפולי התמיכה הרגשית הדרושה לאישה בדרך להחלמה ולקליטת היריון מוצלחת.

אנדומטריוזיס ופוריות האישה
לפי הערכות בין 20 ל-50 אחוז מהנשים שפונות לטיפולים באי פריון סובלות מאנדומטריוזיס ואף יותר מכך. חלק לא מבוטל מהנשים שמאובחנת אצלן המחלה מתלוננות על כאבי מחזור כרוניים.

אנדומטריוזיס מהווה סיבה מרכזית לאי פריון בזוגות שמתקשים להביא ילדים לעולם. אלה במקרים רבים נראים זוגות בריאים לכל דבר. אנדומטריוזיס יכולה לפגע בפריון מכיוון שהרקמות או הצלקות שנוצרות משבשות מבנים נורמליים הפועלים בתהליך הפרית הביציות. לחלופין, אנדומטריוזיס יכול לפגוע בפריון דרך תהליכי יצור הורמונים וחומרים שיש להם השפעה שלילית על ביוץ, הפריית ביצית או קליטת העובר.

טיפול בבעיות פוריות:
טיפול קונבנציונלי באנדומטריוזס כולל טיפול ניתוחי או תרופתי – תלוי באבחנה, בסימפטומים ובחומרת המחלה. כאשר מדובר בכאבי מחזור קשים נהוג לתת  טיפול תרופתי בדרך כלל על ידי מתן גלולות למניעת היריון.

בדרגה החמורה של אנדמוטרוזיס המתבטאת באי פריון נהוג לשלב טיפול תרופתי עם הפרייה חוץ גופית.
הפריה החוץ-גופית מתגברת על המחסומים שיוצרים התאים האנדורמטיים על ידי עקיפת החצוצרות וביצוע הפריה וגידול ראשוני של העוברים במעבדה. הפרייה חוץ גופית מאפשרת התפתחות תקינה של העובר – מצב שקשה להשיגו באישה הסובלת מהתופעה.

רפואה הסינית והטיפול באנדומטריוזיס
הרפואה הסינית מציעה טיפול תומך לטיפול הקונבנציונלי לאי פריון אצל נשים. כדי לתרום להצלחת הטיפול הקונבנציונלי מתחיל תהליך טיפול טבעי הכולל צמחי מרפא בעלי סגולות המשפרות את כושר הפריון של הגוף. כמו כן מושם דגש על האספקט המנטלי – משמע סיוע רגשי ותמיכה, החזרת הרוגע לחייה של המטופלת ותחושת האמון העצמי. החיזוקים הנפשיים חשובים מאד לקליטת היריון מוצלחת.

לפי הרפואה הסינית, מחלות כאלה נגרמות  מחוסר איזון הורמונלי. אחת מהמשימות של הרפואה הסינית בטיפול הרבאלי הוא אם כן לנסות ולהחזיר את האיזון ההורמונלי לגוף. טיפול בצמחי מרפא גם נועד לחזק את המערכת החיסונית. בנוסף נועד הטיפול בצמחים לעודד את התהליכים הטבעיים לקליטת היריון מוצלחת  ובין אלה:

  • לעודד את תפקוד השחלות
  • לשפר את איכות הביציות
  • ליצור זקיקים רבים יותר
  • לחזק הרחם ולהכינו לקליטה טובה יותר של העוברים

צמח הכמילריום והשפעתו על פוריות האשה:
צמח הכמילריום הוכח מחקרית כמסייע בטיפול באי פריון. מקור הצמח הוא באמריקה הצפונית. צמח זה בעל סגולות ריפוי היכולות לסייע במגוון של הפרעות במערכת הרבייה הנשית. כמילריום מעודד פעילות של השחלות והרחם וכך מגביר את מידת הפוריות והסיכוי של קליטה מוצלחת של עובר ברחם האישה.

צמח הכמילריום הוא צמח נדיר בטבע. למרות ניסיונות רבים, מתקשים מאד לגדלו מחוץ לסביבת הגידול הטבעית וכיום הוא מוגדר כצמח הנמצא בסכנת הכחדה. בתור צמח מרפא הוא נחשב לייחודי וחסר תחליף. מסיבות אלה הוא אחד היקרים והנדירים שבצמחי המרפא.

פעילויות הכמילריום:
צמח הכמילריום מסייע במגוון רחב של פעילויות הקשורות למחזור האישה ולתהליכי הפוריות שלה. הכמילריום מאזן את המערכת ההורמונלית הנשית, משפר את תפקוד איברי הרבייה והתפקוד המיני, מסדיר את המחזור החודשי ומונע עווית רחם.

מטפלים בעזרת הכמילריום במגוון של בעיות הקשורות במערכת הרבייה הנשית הגורמות במקרים רבים לחוסר נוחות ולסבל. כך משמש הכמילריום לטיפול באל-וסת, בווסת שופעת ובתסמונת קדם-וסתית. הכמילריום הוכיח יעילות גם בהקלה על בחילות היריון, צירי לידה מוקדמים, שחלה פוליציסטית ותסמונת גיל המעבר.

בהגברת הפריון באישה כתוצאה של אנדומטריוזיס, צמח הכמילריום מביא לייצור מוגבר של זקיקים, משפר את  איכות הביציות ויכולת הרחם לקלוט עובר וכן תומך בתהליך הקליטה  לאחר שזה מתבצע.

בטיפול בבעיות אי פריון אצל נשים, ניתן לשלב את הרפואה ההרבאלית בצמח הכמילריום בשיטות ריפוי נוספות מהרפואה הסינית. דיקור סיני יכול לסייע רבות בהקלה על כאבים המתלווים למחלה. כמו כן יש להתאים תזונה נכונה למטופלת בהתאם למצבה הכוללת למשל הימנעות ממוצרי חלב, בשר וקפאין והגברת צריכה של מזונות המווסתים את רמת האסטרוגן בדם כגון ברוקולי וכרוב. כמו כן רצוי להוסיף לדיאטה תוספי סויה וסיבים.

תמיכה רגשית באישה המנסה להיכנס להיריון
לפי ההשקפה ההוליסטית של הרפואה הסינית, התמיכה הרגשית משחקת תפקיד חשוב בתהליך ריפוי של מחלות ובייחוד כאשר מדובר על אישה המנסה להיכנס להריון.  כמו במחלות רבות אחרות קיים קשר הדוק בין הגוף ולנפש ולעיתים המחלה היא דרכו של הגוף לאותת לנו על חוסר איזון. ואמנם אנדומטריוזיס יכול להיות תגובה רגשית לשיבוש במערכות יחסים, בעיות רגשיות הקשורות לזוגיות או אנשים אחרים שקרובים אלינו או בעיות רגשיות של האישה ביחס לעצמי הפנימי שלה.

לפי ההשקפה של הרפואה הסינית, מחלות יכולות לנבוע ממצבים רגשיים רבים, אם מתוך נושאים לא פתורים מהילדות, מתח או שילוב של מספר גורמים המתבטאים בחוסר איזון הורמונלי.

האישה המטופלת משחקת תפקיד אקטיבי בתהליך ההחלמה – עליה לגלות מחויבות, להאמין בעצמה ובתהליך הריפוי, להקפיד על תזונה נכונה ולנטרל את הגורמים הרגשיים המערערים או מדכאים אותה ולהתרכז בדברים חיוביים ומשמחים.

הטיפול באישה הסובלת מאי פריון על רקע אנדומטריוזיס הינו מורכב. לאחר האבחון של המחלה מבצע המטפל התאמה פרטנית של תהליך הטיפול בהתאם למצבה הפיזי והנפשי של המטופלת תוך הקשבה לצרכיה. כאשר נשים נפתחות לרפואה הסינית כטיפול תומך לרפואה הקונבנציונלית הן אט אט מגלות כי מצבן משתפר וכי הן עולות על הדרך הנכונה לקראת שינוי חיובי בחייהן.

את מוזמנת ליצור עמי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי: [email protected] או בטלפון
054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

שלך,
מור

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור