10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

דיקור סיני לחרדות

דיקור סיני לחרדות

צמחי מרפא לחרדות ולהתמודדות עם טראומה

מור אפריאט מטפלת בכירה ברפואה סינית והרבליסטית קלינית מתמחה בצמחי מרפא ודיקור סיני לחרדות ולהתמודדות עם טראומה

דיקור סיני לחרדות מלווה בצמחי מרפא הוא טיפול ייעודי אשר מאפשר למטופל התמודדות עם טראומה וחרדות וחזרה לניהול שגרת החיים מאוזנת ככל האפשר.

הטיפול להתמודדות עם טראומה באמצעות צמחי מרפא לחרדות הינו עוצמתי בעל יתרונות רבים והוא מתאים לשילוב עם טיפולי דיקור סיני לחרדות.

לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.
מוזמנים ליצור עמי קשר באמצעות הודעת וואטסאפ, טופס צור קשר באתר, דרך המייל [email protected] או בטלפון 054-4611683.

אחת מתופעות הלוואי המוכרות למצבי דחק, חרדה וטראומה היא שינויים פתאומיים בצמיחת השיער כגון, אלופציה, הלבנת שיער פתאומית או תופעה פתאומית של נשירת שיער אצל נשים.

דיקור סיני לחרדות ומתח בתהליך התמודדות עם טראומות

דיקור סיני הוא כלי טיפול יעיל ועוצמתי להתמודדות עם חרדות ומצבי דחק זמניים וכרוניים כאחת סיני הטיפול מאפשר להמריץ את זרימת האנרגיה ולקדם האיזון בכלל המערכות שהתערערו ויצאו מאיזון בשל טראומה או חרדה.

הניסיון מראה כי מטופלים מוצאים הקלה משמעותית בעוצמת תופעות לוואי של חרדה ומתח, בתהליך התמודדות עם טראומה, ובמקרים רבים דיקור סיני לחרדות מביא להעלמות מוחלטת של תופעות הלוואי.

בין אם אתם מתמודדים וחווים תופעות לוואי פיזיולוגיות של טראומה וחרדות, תופעות לוואי רגשיות או התנהגותיות, שינויים קוגניטיביים או קשיים חדשים בתקשורת והתנהלות חברתית.

דיקור סיני לחרדות בשילוב צמחי מרפא לחרדות הוא אמצעי רב עוצמה שיכול בעדינות ובהדרגה לסייע לכם לאזן את שגרת היומיום שלכם.

טראומה וחרדה עלולות להתבטא בדרכים שונות ולהם השפעה הרבה מעבר להופעת סימפטומים רגשיים בלבד.

יתרונות פוטנציאליים של טיפול דיקור סיני לחרדה

טיפול בדיקור סיני וצמחי מרפא לחרדות הוא תהליך מותאם אישית למצבו של כל מטופל, הוא מותאם למאפייני המטופל ולתופעות הלוואי אותו הוא חווה.

  • ויסות הורמוני דחק (סטרס): דיקור סיני לחרדות עשוי לסייע בוויסות רמת השחרור של הורמוני סטרס כגון קורטיזול, ולקדם מצב פיזיולוגי מאוזן ורגוע יותר.
  • ויסות נוירוטרנסמיטורים: דיקור סיני יכול להשפיע על רמות נוירוטרנסמיטורים כמו סרוטונין ודופמין, הממלאים תפקיד מפתח בוויסות מצב הרוח.
  • איכות שינה משופרת: דיקור סיני יכול להשפיע ישירות על שיפור איכות השינה. זה מועיל במיוחד לאנשים בתהליך התמודדות עם טראומה ומתח שנחווה בנדודי שינה.
  • הרפיית השרירים: דיקור סיני מסייע בהפחתת מתח השרירים ולקדם הרפיה, תוך התייחסות לתסמינים גופניים הקשורים לעתים קרובות לחרדה ומתח.
  • איזון זרימת אנרגיה: עקרונות הרפואה הסינית המסורתית מצביעים על כך שדיקור סיני עוזר לאזן את זרימת האנרגיה (Qi) בגוף, מצב אשר תורם לתחושה כללית טובה ואיזון רגשי.
  • חיבור גוף-נפש: כמו תרופות צמחיות, דיקור סיני לחרדות יכול ליצור מרחב מודע ומכוון למודעות עצמית. התהליך עצמו יכול להיות מרגיע ואף ממרכז.

היתרון של טיפול בצמחי מרפא לחרדה

טיפול בצמחי מרפא לחרדה נמצא בשימוש במשך מאות שנים בתרבויות שונות ותהליך טיפולי זה התגלה כיעיל להתמודדות עם טראומה וחרדות.

להלן כמה יתרונות פוטנציאליים של טיפולים בצמחי מרפא לחרדה:

  • גישה הוליסטית: טיפולים בצמחי מרפא הוא חלק מגישה הוליסטית לבריאות, המתייחסת להיבטים פיזיים ורגשיים כאחד.
    גישה אינטגרטיבית זו עשויה להתאים במיוחד לאנשים המחפשים דרך מקיפה להתמודדות עם טראומה וחרדה.
  • תהליך רגיעה והרפייה טבעית: צמחי מרפא לחרדות הם בעלי תכונות והשפעות מרגיעות טבעיות שיכולות להחזיר את האיזון ולהרפות את פעילות מערכת העצבים.
  • פחות תופעות לוואי: בהשוואה לתרופות מרשם, לתרופות צמחיות יש לרוב הרבה פחות תופעות לוואי.
  • תמיכה הסתגלותית: צמחי מרפא לחרדה יכולים לעזור לגוף להסתגל ללחץ ובכך לקדם איזון כללי ולתמוך ביכולתו של הגוף להתמודד עם טראומה וחרדה.
  • תמיכה וחיזוק של מערכת העצבים: יש צמחי מרפא הנחשבים כמזינים ומחזקים את מערכת העצבים לאורך זמן, ומספקים תמיכה ארוכת טווח להתמודדות עם טראומה וחרדה.
  • נגישות: טיפול צמחי מרפא לחרדה נגיש יותר מתרופות מרשם וניתן לרכישה ללא מרשם רופא.
    נגישות זו הופכת טיפול צמחי מרפא לחרדה לאפשרות מעשית ונגישה עבור אנשים אשר מחפשים גישות טיפוליות חלופיות או משלימות להתמודדות עם טראומה וחרדה.

דוגמא לצמחי מרפא לחרדה

התאמת טיפול בצמחי מרפא לחרדה היא אישית כאשר השילוב של סוגי צמחי המרפא וגם המינון של כל אחד מהם מותאמים למאפיינים של כל מטופל ומטופל.

בהתאם למצב בו נמצא המטופל והאתגרים הרגשיים והפיזיולוגיים איתם הוא מתמודד אני רוקחת את השילוב של צמחי מרפא מתוך מגוון רחב של סוגי צמחים.

לפניכם רק דוגמא למספר צמחי מרפא לחרדה והרגעה אשר השפעתם משמעותית ומרחיקת לכת.

דיקור סיני לחרדות

היפריקום – פרע מחורר – Hypericum perforatum

צמח מאושר לשימוש על ידי משרד הבריאות הישראלי.

בגרמניה ובארצות אירופה המערבית נעשה שימוש נפוץ ב היפריקום – פרע מחורר – Hypericum perforatum כחלופה לתרופות מערביות המיועדות להתמודדות עם מצבי חרדה ודיכאון.

השפעתו של הצמח היא בעוצמה בינונית אך היא השפעה ארוכת טווח להתמודדות עם חרדה ודיכאון.

היפריקום הוא אחד מצמחי מרפא לחרדה אשר נמצא בשימוש במשך מאות שנים בשל סגולותיו הרפואיות.

הוא משמש לעתים קרובות לטיפול בדיכאון קל עד בינוני, אבל הינו בעל יתרונות טיפוליים גם בתחום חרדה וחוסר שקט.

היפריקום – פרע מחורר מכיל תרכובות כמו היפריצין, היפרפורין, אשר הינם בעלי השפעות נוגדות דיכאון וחרדה (מפחיתות חרדה). תרכובות אלו עשויות להשפיע על נוירוטרנסמיטורים במוח, כגון סרוטונין, דופמין ונוראפינפרין.

היפריקום נחשב כצמח אשר מגביר את רמות הסרוטונין שהוא נוירוטרנסמיטר במוח אשר תורם לוויסות מצב הרוח. חוסר איזון ברמות הסרוטונין אשר קשור לעיתים קרובות למצבי חרדה והפרעות רגשיות ומצבי הרוח.

להיפריקום מאפיינים אדפטוגנים שהם חומרים המסייעים לגוף להסתגלות טובה יותר במצבי לחץ ולכן גם צמח זה מתאים לטיפול בסימפטומים של חרדה וחוסר שקט.

דיקור סיני לחרדות

כישות – כשותית – Humulus lupulus – Hops

כישות הוא אחד מצמחי מרפא לחרדה ממשפחת הקנביים ששמם מוכר בעיקר בזכות השימוש בצמח גם בבישול בירה אך הוא בעל תכונות מרגיעות.

לצמח זה גם היסטוריה של שימוש רפואי מסורתי בשל תכונותיו המרגיעות ויש לו השפעות ספציפיות על חרדה וחוסר שקט.

כישות מכילה תרכובות כגון פרניל פלבנואידים ושמנים אתריים אשר הינם בעלי השפעות הרגעה. תרכובות אלו מקיימות אינטראקציה עם מערכת העצבים המרכזית, ומקדמות רגיעה כללית שתורמת להפחית חרדה וחוסר שקט.

כישות שימשה באופן מסורתי לשיפור השינה, ותכונות ההרגעה של צמח מרפא זה יכול לתרום לשינה משופרת שעוזרת גם אם בעקיפין להתמודד עם חרדה וחוסר שקט.

שינויים הורמונליים ברמות אסטרוגן: לחלק מהתרכובות בכישות יש השפעה על פעילות אסטרוגנית, אשר יכולה להיות רלוונטית לטיפול בתסמינים הקשורים למצבי תנודתיות הורמונלית האופיינית במצבי חרדה ועצבנות.

שימוש בכישות כמעט ואינו מעורר תופעות הלוואי והופך את השימוש בצמח מרפא לחרדה זה לאפשרות אטרקטיבית עבור אנשים אשר מחפשים תרופות טבעיות עם פחות תופעות לוואי בהשוואה לתרופות מערביות מקובלות.

דיקור סיני לחרדות

פסיפלורה – Passiflora incarnata

פסיפלורה הוא צמח מרפא לחרדה עם היסטוריה ארוכה של שימוש מסורתי בשל תכונותיו המרגיעות. הוא שימש לטיפול בהפרעות שונות במערכת העצבים, כולל חרדה וחוסר שקט.

צמח הפסיפלורה מכיל תרכובות ביו-אקטיביות, כולל פלבנואידים, אלקלואידים, אשר תורמים ומקנים לצמח את סגולותיו הרפואיות. תרכובות אלו הינן בעלות השפעות מרגיעות על מערכת העצבים המרכזית.

בעוד פסיפלורה נחשבת בדרך כלל כבעלת השפעות הרגעה, היא בדרך כלל אינה גורמת לתחושת נמנום משמעותית. מה שהופך את הפסיפלורה לבעלת יתרון ואטרקטיביות לאנשים המעוניינים להתמודד עם חרדה ללא תופעות הלוואי המרדימות של תרופות נוגדות חרדה אחרות.

פסיפלורה היא גם בעלת השפעה על איכות השינה ואף מכילה מרכיבים בעלי השפעה על נוגדי חמצון כאשר רמות חמצון לא תקינות נקשרות למצבים נפשיים מסוימים.

השימוש צמח זה גם תורם להרפיית שרירים אשר אופיינית למצבי מתח וחרדה.

אלו הם רק דוגמאות לצמחי מרפא לחרדה אותם אני מתאימה לכל מטופל על פי מצבו והאתגרים איתם הוא מתמודד.

לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.
אתם מוזמנים ליצור עמי קשר באמצעות הודעת וואטסאפ, טופס צור קשר באתר, דרך המייל [email protected] או בטלפון 054-4611683.

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור