10% הנחה על כל האתר + משלוח חינם מעל 399 ₪

Search
Close this search box.

נשירת שיער אצל ילדים

נשירת שיער אצל ילדים

סיבות וגורמים אפשריים לנשירת שיער בגיל ההתבגרות ואצל ילדים צעירים יותר

גורמים גנטיים – להיסטוריה המשפחתית יכול להיות תפקיד והשפעה על הסבירות לנשירת שיער בגיל ההתבגרות ואף לפני.
מצבים כמו התקרחות אנדרוגנטית (התקרחות גברית ונשית) יכולים לעבור בתורשה אך ניתנים כיום להתמודדות בתנאים מסוימים.

תהליכי שינויי הורמונליים – תנודות הורמונליות במהלך ההתבגרות יכולות להשפיע על צמיחה וגם על נשירת שיער בגיל ההתבגרות.
אחד הגורמים לנשירה בגיל ההתבגרות יכולה להיות תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) או חוסר איזון הורמונלי שעלול להוביל לנשירת שיער.

תזונה לא מאוזנת וחסכים תזונתיים – נשירת שיער אצל ילדים ומתבגרים יכולה יכולה להיגרם בשל מחסור בחומרים מזינים חיוניים, כגון ברזל, אבץ, ויטמין D, ביוטין וכדומה, אשר עלולה להשפיע על בריאות השיער.

ראוי לציין כי למרכיבי תזונה אלה חשיבות הן לבריאות השיער והן לבריאות הכללית של המתבגר ו/או הילד.

נשירת שיער אצל ילדים עקב מצב רפואי – מצבים רפואיים מסוימים, כגון הפרעות אוטואימוניות (למשל, אלופציה אראטה), שיבוש פעילות בלוטת התריס (היפותירואידיזם ותת פעילות בלוטת התריס), או זיהומים בקרקפת, יכולים לתרום לנשירת שיער.

אלופציה אראטה – נשירת שיער בגיל ההתבגרות ואצל ילדים יכולה להיגרם מתסמונת אלופציה אראטה שהיא תסמונת אוטואימונית שבה מערכת החיסון תוקפת את זקיקי השיער שהתוצאה היא נשירת שיער באזורים ספציפיים אשר נראים כמו כתמים.

גורמים אפשריים נוספים לנשירת שיער בגיל ההתבגרות והתקרחות אצל ילדים

תלישת שיער כפייתית (טריכוטילומניה) – נשירת שיער אצל ילדים ו/או נשירת שיער בגיל ההתבגרות יכול להיגרם כתופעת לוואי של מצב פסיכולוגי.
מצב פסיכולוגי זה בא לידי ביטוי בתלישת שיער אובססיבית מתמשכת בלתי ניתנת לשליטה שהתוצאה שלה היא התקרחות אצל ילדים, ומתבגרים ולעיתים אף נשירת שיער אצל פעוטות.

התקרחות אצל ילדים או נשירת שיער בגיל ההתבגרות כתוצאה כתוצאה ממתיחה פיזית של השיער – משיכה או מתיחה מוגזמת בשיער המתלוות לעתים קרובות לתהליכי תסרוקות הדוקות כמו צמות, קוקו וכו’, עלולים להוביל לנשירת שיער אצל ילדים ומתבגרים.

התקרחות אצל ילדים ומתבגרים כתגובה לתרופות וטיפולים רפואיים – טיפול כימותרפיה או הקרנות יכולים לגרום לנשירת שיער בגיל ההתבגרות וגם אצל ילדים קטנים.

כמו כן ישנם תרופות, כגון תרופות נוגדות דיכאון, נוגדות קרישה ועוד שעלולות לגרום לנשירת שיער אצל פעוטות וגם אצל ילדים ומתבגרים.

סטרס ומתח רגשי כגורם להתקרחות אצל ילדים ו/או נשירת שיער בגיל ההתבגרות – מתח רגשי או פיזי פתאומי ו/או מצטבר יכול לתרום לנשירת שיער.
תהליך זה של התקרחות אצל ילדים ומתבגרים, הוא במרבית המקרים תופעה זמנית ובטיפול מתאים זהו מצב הפיך.

טיפול שגוי בשיער – זה גורם אופייני לנשירת שיער בגיל ההתבגרות וגם אצל ילדים כתוצאה משימוש בחומרי חפיפה וריכוך לא מתאימים.

שימוש מוגזם באמצעי החלקת שיער חומרי טיפול כימיים (במקום שימוש בביוטין לשיער למשל או שמן קיק) וסירוק יתר יכולים לפגוע באיכות השיער ותהליך הצמיחה הטבעית.

תופעות לוואי אפשריות הנלוות לנשירת שיער בגיל ההתבגרות ואצל ילדים

בעיות בקרקפת – מצבים כגון קשקשים, סבוריאה דרמטיטיס או זיהומים בקרקפת עשויים ללוות נשירת שיער.

שינויים בעור – כולל אדמומיות, גירוד או דלקת, יכולים להיות קשורים למצבים מסוימים הגורמים לנשירת שיער.

אי נוחות עד כאב בקרקפת – לנשירת שיער אצל ילדים ומתבגרים (ומבוגרים) יכול להתלוות כאב או תחושות אי נוחות בקרקפת, במיוחד במצבים כמו אלופציה אראטה.
שינויים במראה ובמרקם השיער עצמו – שיער דליל יבש ושברירי.

הורים יקרים, אתם מוזמנים ליצור עימי קשר דרך האתר, דרך המייל שלי [email protected] או בטלפון 054-4611683 לקביעת פגישת טיפול אישית ומקצועית, להתייעצות, או פשוט לשיחת תמיכה והכוונה.

המוצרים שלי

נגישות
Search
דברו איתי
דברו עם מור
איך אפשר לעזור